מגיש עזרה ראשונה לטיול


מגיש עזרה ראשונה לטיולטיולים בטבע הם פעילות מהנה ומגבשת, ורובנו תופסים אותם כפעילויות חיוביות וטובות. עם זאת, הטבע טומן בחובו גם סכנות רבות, אשר חשוב לתת להן את המענה הראוי. התלוות של מגיש עזרה ראשונה לטיול היא אחת הפעולות ההכרחיות לשמירה על בטחון המטיילים, המבטיחה שכל הנוכחים יחזרו הביתה עם חוויה חיובית.

מי צריך מגיש עזרה ראשונה לטיול?

קיימת חובה רשמית על מוסדות ובתי ספר היוצאים לטייל בשטחים הפתוחים מחוץ למקומות היישוב, לצרף מגיש עזרה ראשונה לטיול. חובה זו מעוגנת בתקנות משרד החינוך, והצורך בליווי זה ברור לכל. בנוסף, גופים רבים מבקשים לצרף מגיש עזרה ראשונה ואף אח או אחות מוסמכים, על מנת להבטיח שהמטיילים לא ייפגעו או ייפצעו במהלך הטיול. על מגיש העזרה הראשונה להיות בוגר קורס של 30 שעות, אשר הוסמך לכך על ידי צה"ל, מד"א או אחד מהגופים המאושרים במשרד הבריאות. על החובש לעבור ריענון בכל שנה של כ-6 שעות, או ריענון בכל שנתיים של כ-12 שעות. 

מה תפקידו של מגיש העזרה הראשונה?

כולנו מקווים שהטיול יתנהל על מי מנוחות ולא יארע בו שום מקרה המצריך התערבות של חובש. עם זאת, לא אחת המציאות מתנהלת אחרת מהציפיות, ולעיתים קרובות על המע"ר להתערב ולסייע לאחד המטיילים. מגיש העזרה הראשונה עשוי להתערב למשל במקרים הבאים:

• עקיצה או נשיכה של נחש את אחד המטיילים. 

• קיבוע של נקע או שבר.

• חבישת שריטה או פציעה של אחד המטיילים, וחיטוי הפצע. 

• מטיילים מיוחדים כמו אלרגניים, סכרתיים וכדו', דורשים לעיתים קרובות התערבות של עזרה ראשונה. 

• פגעי מזג אוויר – התייבשות, מכת חום, היפותרמיה וכדו' עשויים לדרוש התערבות של מגיש עזרה ראשונה. 

כמובן שישנם עוד מקרים רבים, ואנו נגענו במקרים הנפוצים בלבד. 

סיכום

חברת רשת בטחון היא חברת קבלן של כוח אדם, המספקת מאבטחים ומגישי עזרה ראשונה מעל ל-20 שנה. החברה חרטה על דגלה את הערכים מקצועיות, שירות, דיוק והתאמה מרבית ללקוח. החברה מקפידה על העסקת עובדים מקצועיים ומוסמכים, ומפעילה 2 מוקדים הפעילים בכל שעות היממה. מערך זה מאפשר לנו להבטיח לכם שמגיש העזרה הראשונה שתקבלו יהיה מקצועי ומיומן, ושכל המטיילים יחזרו הביתה בשלום.